Christianstad Divers är en dykklubb, kanske den trevligaste som någonsin funnits i vår sida av landet. Klubben är grundat av människor som tycker om att dyka och umgås med varandra, samt i gemensam anda utforska haven. Klubben är nordöstra Skånes största dykklubb för apparatdykning, och riktar sig till trevliga dykare som vill berika sina liv med spännande upplevelser. Klubben har dykning nästan varje vecka året runt. Eftersom en klubb byggt på ideellt engagemang aldrig är större än sina medlemmar värdesätter vi att våra medlemmar har högt medbestämmande men även att man fungerar i föreningens sociala gemenskap.

Klubben riktar sig till alla över 15 års ålder som på ett säkert sätt vill lära sig upptäcka Sveriges rika marina fauna. Vi håller även i utbildningar, rabatterade gruppresor och andra roliga events. Tycker du det låter intressant vore det trevligt om du anmälde ditt intresse för medlemskap.

Klubben arbetar även aktivt för att på olika sätt värna om miljön.

Vårt organisationsnummer är: 802513-0348